Dava açıldı, şimdi ne olacak?

Hakkınızda ceza davası açıldıysa sanık sıfatı ile yar­gılanırsınız. Cumhuriyet savcısı tarafından yazılan iddianame, üzerinize atılı suçu ve sizin bu suçu işlediğinize dair delilleri içerir. Bu delillerin aksini gösteren tüm olguları mahkemeye sunabilirsiniz. Kamu kurumlarının elindeki belgelerin getirilmesini talep edebilirsiniz. Tanıklarınızı bildirip dinlenilme­lerini talep edebilirsiniz. Aleyhinize tanıklık yapan kişilere sorulması için mahkemeye soru yöneltebi­lirsiniz. Olayların nasıl olduğunu bildiren ifadeniz mahkeme önünde kendinizi ifade etmek için eliniz­deki en önemli araçtır. Duruşmalara katılmanız çok önemlidir. Avukatınız varsa ve her celseye katılmak sizin için zor olacaksa mahkemeden “duruşmadan bağışık tutulmak” için izin alarak duruşmalara katıl­mayabilirsiniz.

Dava bitti!

Dava, hükmün açıklanmasının geri bırakılması ile veya hüküm ile biter. Hüküm yargılamanın sona erdiğini ifade eder. Mahkeme tarafından verilebilecek hükümler şunlardır: beraat,

ceza verilmesine yer olmadığı, mahkûmiyet, davanın reddi ve davanın düşmesi Hakkınızda verilen hüküm aleyhinize ise, temyiz yoluna başvurabilirsiniz. Bu konuda lütfen “Davam Bitti, Şimdi Ne Olacak?” başlıklı broşüre bakınız.

Mahkûm oldum, şimdi ne olacak?

Hakkınızda hapis cezasına ilişkin bir mahkûmiyet kararı verildiyse, kararda belirlenen süreyi bir ceza infaz kurumunda tamamlamanız gerekir. Üç yıl veya daha az süreli hapis cezasına mahkûm olduysanız, cezanız kesinleştiğinde size çağrı kâğıdı adı verilen bir belge gönderilecektir. Çağrı kâğıdını aldıktan sonra on gün içinde cezanızı çekmek üzere Cumhuriyet Başsavcılığına başvurmanız gerekir. Üç yıldan fazla süreli hapis cezası almanız hâlinde ise hakkınızda doğrudan yakalama kararı çıkartılır.

One thought on “Dava açıldı, şimdi ne olacak?